Õpilasvahetus Hannoveriga 2016

15.-21.10.2016

Laupäeval, 15. oktoobril 2016 kohtusime kell 16.00 Ülemiste lennujaamas. Me nägime, kuidas meie vahetusõpilased kell 16.30 maandusid, ja siis pidime veel 45 minutit ootama, kuni me neid tervitada saime.

Õhtul kell 20.00 läksime me Bowlingusse. Õppisime üksteist tundma ja siis mängisime usinalt võidu peale. Mängiti kella 22-ni, siis tuldi osadele järgi ja teised sõitsid ise koju.

Pühapäev oli vaba päev. Pärast hommikusööki kohtusid paljud õpilased ja läksid koos Ülemiste kaubanduskeskusesse. Mõne aja pärast läksid osad õpilased kinno, teised kesklinna sööma, kokkuvõttes tegi igaüks seda, milleks tal tuju oli.

Esmaspäeval kohtusime kell 8.45 koolis, kus meid tervitasid härra dr. Jäger ja Kaarel Rundu, meie koolijuhid. Pärast seda näitasime külalistele kooli ja külalised Hannoverist külastasid 2. tundi. Siis jätkus meil õppetöö, aga meie külalised läksid linnaekskursioonile. Kell 16.30 kohtusime Raekoja platsil, kus me kõik üle linna laiali hargnesime, et süüa ja šopata.

18. oktoobril kohtusime kell 9.00. Tegelesime aulas ühiselt mereprojektiga, erinevate teemadega, mis puudutasid Läänemerd. Loovgrupp tegeles Läänemere mudeli loomisega paberile, teised teemad olid: elusolendid, turism, toorained, plastik meres. Kokkuvõttes õppisime me palju! Pärast 2,5 tundi toimus tulemuste esitlemine ja siis läksime me sööklasse lõunat sööma. Pärast lõunasööki sõitsime me trollibussiga Lennusadamasse, kus ootas meid 2 giidi. Siis toimus päeva tippsündmus: sõit „Kajsamooriga“ Läänemerel.

Kolmapäeval käisime vahetusõpilastega Hannoverist väljasõidul Käsmus, Viinistul ja Viru rabas. Kõigepealt olime me Käsmus, kus me tegime 4 kilomeetri pikkuse matka. Kuigi ilm oli ilus ja päikesepaisteline, oli siiski üsna külm. Käsmu on üks väga ilus küla mere lähedal ja loodus oli hingemattev oma matkaradadega metsas. Käsmus olid ka kivirahnud, neid saab seal tihti näha. Pärast matka külastasime Kalandusmuuseumi. Järgmisena sõitsime me Viinistule, kus asub Kunstimuuseum Eesti kunstnike loominguga. Viinistus sõime ka lõunat (piknik). Viimane koht, mida me sel päeval külastasime, oli Viru raba ja see oli minu arvates kõige ilusam. Pärast paari kilomeetri pikkust matka saime vaatetorni ronida, kust oli imeilus vaade rabale.

Õpilasvahetuse 6. päeval sõitsime me Helsingisse Soomes. Me kohtusime kell 6.45 sadamas ja pärast kaootilist piletite jagamist läksime koos laeva. Kuna sõit kestis 2 tundi (7.30-9.30), oli meil laevas palju vaba aega. Kõigepealt me sõime buffet´s hommikust, pärast seda seiklesime laevas ringi, käisime dekil ja külastasime poode. Muuseas, Eesti uus president oli samas laevas.

Me jõudsime Helsingi Läänesadamesse (soome keeles: Länsisatama) ja siis ostsime ühistranspordi päevapiletid ning sõitsime sadamast trammiga kesklinna. Seal tegid Saksa õpilased meile väikese linnaekskursiooni.

Ekskursiooni ajal kõndisime me läbi kesklinna ja nägime hiiglaslikke hooneid ja omapärast arhitektuuri. Me peatusime erinevate vaatamisväärsuste juures ja sakslased rääkisid meile nende kohta. Me nägime Temppeliaukio kirikut (soome keeles Temppeliaukion kirkko), parlamendihoonet ( soome keeles Eduskuntatalo), Helsinki pearaudteejaama (soome keeles Helsingin päärautatieasema), Senati väljakut (soome keeles Senaatintori) ja Soome rahvusteatrit (soome keeles Suomen Kansallisteatteri). Lisaks saime teada mõndagi uut ajaloo, parlamendi, teatri ja kujude, näiteks Aleksis Kivi kohta.

Linnaekskursiooni lõpus tegime Helsingi Toomkiriku trepil grupipildi. Kell 15.00 pidime jälle kohtuma pearaudteejaama ees ja siis oli meil vaba aeg.

Üldiselt käisime me väikestes gruppides lihtsalt ringi, et veel natuke linna näha ja kaubanduskeskusi ning poode külastada. Millalgi käisid kõik ka söömas.

Nagu kokku lepitud, kohtus grupp kell 15.00 pearaudteejaama ees. Teel sadamasse rääkisime oma sõpradele oma tegevustest. Sadamas pidime me ootama, kuna jõudsime sinna liiga vara.

Laev sõitis 2 tundi (16:30-18:30) ja pärast õhtusööki buffet´s oli meil jälle vaba aeg. Kuna sakslased pidid reede varahommikul ära lendama, läksid enamus õpilased koos oma külalistega koju, kui olid üksteisega hüvasti jätnud. Kodus veetsime rahuliku õhtu.

21. oktoobril sai õpilasvahetus väga vara läbi, Saksa õpilased lendasid juba kell 6.30 Hannoveri tagasi.