õpilasvahetus

Õpilasvahetus Lorchi Gümnaasiumiga

Nädal (12.09–19.09.24) meie Saksa külalistega: Õpilasvahetus Lorchi Friedrich II Gümnaasiumiga

8.a klassil oli septembris võimalus toredalt aega veeta Tallinna Saksa Gümnaasiumis koos meie külalistega Lorchi Friedrich II Gümnaasiumist. Saksa külaliste saabumist neljapäeva õhtul oodati suure elevusega. Südamlik vastuvõtt oli alguseks kultuuridevahelisi elamusi täis nädalale.

Reedel alustasime me ringkäiguga koolis, mille käigus said meie Saksa külalised põhjalikku ülevaate Eesti koolisüsteemist ja meie tegevustest koolis. Kahjuks ei olnud ilma tõttu võimalik läbi viia tegevusi õues nagu plaanitud koristuspäev metsas. Selle asemel korraldasime aulas lõbusaid üksteise tundmaõppimise mänge ja ühe põneva Eesti viktoriini. See oli imeline võimalus üksteist paremini tundma õppida.

Pärast ühist lõunasööki sööklas osalesime kõik õppetöös. Pealelõunal toimus meie Saksa külalistele giidiga ekskursioon Tallinna vanalinnas. Nad olid suures vaimustuses meie linna muljetavaldavatest vaatamisväärsustest ja rikkast ajaloost. Pärast ekskursiooni tulid neid vastu võtvad õpilased külalistele järgi.

Nädalavahetusel said Saksa õpilased Eesti elu lähedalt tundma õppida. Külalispered organiseerisid erinevaid tegevusi. Muuhulgas külastati Skyparki, sõideti Rummu vanglasse ja isegi Helsingisse. Paljud meie külalistest veetsid lõõgastavaid tunde mõne spaakeskuse saunas või Eesti kõrgemail mäel Suurel Munamäel. Need elamused võimaldasid neil meie kultuuri ja eluviisi paremini mõista.

Esmaspäeval oli kavas päevane väljasõit Lahemaale. Käsmus korraldasime maastikumängu, mille käigus jäädvustasime lõbusatel fotodele Käsmu vaatamisväärsusi. Pärast seda tegime jalutuskäigu vanade kalurimajade juurde Altjal.

Lõunasöök ajaloolises Viitna Kõrtsis oli üks päeva tipphetkedest, millele järgnes matk Viru rabas.

Teisipäev algas Eesti õpilaste jaoks tavapärase õppetööga, Saksa õpilastele toimus samal ajal ekskursioon Maarjamäe kommunismiohvrite memoriaali juurde. Pärast kooli külastasime teadusstuudiot „Rakett69“, kus töötasime gruppides ja tegelesime innovaatiliste projektidega nagu optimaalse termostaadi ja efektiivse tuuleturbiini ehitus.

Kolmapäeval sõitsime Euroopa kultuuripealinna Tartusse. Teaduskeskuses Ahhaa võtsime osa põnevatest töötubadest, kus ehitasime rakette ja valmistasime jäätist või kofeiinikristalle. Muuseum pakkus palju vahvaid teaduslikke eksperimente erinevatel teemadel, millest olime vaimustuses nii meie kui meie Saksa külalised. Pärast töötuba oli meil võimalus tutvuda Tartu linnaga.

Neljapäev oli viimane koolipäev, kui me koos õppetööst osa võtsime. Pärast tunde käisime kodus kohvrite järel ja viisime külalised lennujaama. Hüvastijätt oli osadele meist raske, sest olime saanud tõeliselt headeks sõpradeks.

Kokkuvõttes oli see nädal meie Saksa külalistega Lorchi Freidrich II Gümnaasiumist unustamatu elamus, mis ei avardanud ainult meie kultuurialast silmaringi, vaid tugevdas ka meie koolide vahelisi sõprussuhteid.

Täname kõiki, kes sellele õpilasvahetusele kaasa aitasid ja ootame rõõmuga taaskohtumist märtsis Lorchis!